пятница, 29 ноября 2013 г.

Виховний захід «Згадай, учителю, свої шкільні роки».

Виховний захід «Згадай, учителю, свої шкільні роки».
Виходять ведучі.

   Ох, треба вітати наших наставників, а всі найкращі слова уже сказані. Я вже й не знаю, що придумати.
   Ех, якби можна було зараз їм усім те подарувати, чого вони собі хочуть!
   Хіба можуть усі хотіти чогось того самого?
   Звісно, що ні. Старші, напевно, хотіли б повернути молодість…
   Слухай, а давай повернемо! Повернемо учнівські роки наших учителів!
   Цікаво, як ми можемо це зробити?
   А ми їх викличемо до дошки.
   Навіщо?
   Цікаве питання. Чого ми тут зібралися?
   Ну, щоб привітати зі святом учителів, а водночас і самим трохи порозважатись. Хіба не так?
   Так, звичайно. Вчителі щодня розважаються, викликаючи до дошки нас, а ми розважимо і себе, і їх, помінявшись місцями.
   Так – так, послухаєм, що вони скажуть на нашому місці.
   І поміркуємо,які оцінки могли б їм поставити.
Лунає дзвінок. Ведучі ховаються. Учні сідають за парти. Заходить учителька.
УЧИТЕЛЬКА.Так, дітки, повторимо, що ми вчора вивчали, і покличемо відповідати (називається імʼя вчительки початкових класів). До речі,Олю, чому ти запізнилася на перший урок?
   Мама звеліла переходити дорогу тільки після того, як проїде машина, а машини довго не було.
   А коли ти вспіла руки замурзати?
   Тоді, коли умивалась.
   Ну… Гаразд, Олю.
   Чому ти плачеш?
   Еге, як не буду плакати, ви мені «двійку» поставите.
   Поки що ставити нема за що. Цікаво, як батько сприйняв твій табель з такими низькими оцінками?
   Ой, дуже сердився! Ви краще обминайте його десятою дорогою!
   Усе зрозуміло Що ж, сідай. Віта Левкулич ( інша вчителька початкових класів) до дошки.
   Віта, ти сьогодні така щаслива Можна спитати, чому?
   Я була в зубного лікаря.
   Молодець! Полікувала зуби і радієш Правда?
   Ні, я радію, що лікарки не було на роботі, до Ужгорода поїхала.
   Тоді переходимо до уроку. За твір про молоко я поставила Лешко Василю (вчитель початкових класів) дуже низький бал, бо твір дуже маленький.
   Та я ж писав про згущене молоко!
   Можливо, можливо… Склади речення зі словами вовк і заєць.
   Ну, зайцю, постривай!
   Жартуєш. Ти взагалі веселий. Кажуть, ти листуєшся з африканською дівчинкою?
   Так.
   І що вона тобі пише про тамтешнє життя?
   Пише, що їдять банани і ходять голі.
   А ти їй про що пишеш?
   Про те, що якби ми їли банани, то теж би голі ходили.
   Мабуть, ніякої оцінки ти сьогодні не зробиш. Може, Оля Чорнак (вчителька трудового навчання) буде відповідати як належить. Олю до дошки!
   Олю, може статися, що ти колись будеш дружиною бізнесмена чи дипломата. Може, сама будеш бізнес-леді. Але може трапитися й таке, що ти будеш прибиральницею в розкішному офісі. Скажи, яких правил дотримуватимешся, витираючи пилюку?
   В офісі пилюку зі столу витирати не можна!
   Чому?!
   Бо на ній може бути записаний чиїсь номер телефону.
   Здається, прибиральниці з тебе не вийде. Може, кухар? Ти вже варила вдома обід?
   Варила.
   І тобі дозволили його їсти?!
   Дозволили? Примусили!
   Так, надія вже є. Уяви, що ти працюєш у ресторані. Як ти мірятимеш порції?
   Тим, що сидять біля вікна, сипатиму більше.
   Нащо?
   Для реклами.
   А якщо клієнт знайде в супі ґудзика?
   Чемно подякую і скажу, що давно його шукала.
   А якщо в ресторані заборонять брати чайові?
   То й що? У  раю теж були яблука заборонені, а Єва ж їх їла.
   Може, в майбутньому тебе й  чекають високі бали. Проте зараз… Можеш сідати. Відповідатиме Василь Островський (вчитель географії).
   Господи, зроби, щоб Лондон став столицею Аргентини! Господи, зроби, щоб Лондон став столицею Аргентини!..
   А чому він має стати столицею Аргентини?
   Бо я так написав в контрольній роботі…
   А про барометр написав? Ви ж купили барометра. Задоволені?
   Дуже! Відколи він у нас, жодного дощу не було. Ми всю картоплю сухенькою викопали і сіно покосили.
   Хоч якась користь… Що ти знаєш про Панамський канал?
   Не знаю нічого. Наш телевізор цього каналу не бере. Ми ж у яру живемо.
   Яку форму має Земля?
   Земля має форму глобуса.
   Цілком правильно. Поясни, чому в глобуса похила вісь.
   Я… я не винен! Це Галя (директор школи) на перерві грала ним у волейбол й зігнула.
   Де найбільша густота населення?
   В автобусі. У базарний день.
   Гм, знання – вражаючі. Ось тільки чи справді це географія? Ідіть на перерву.

Дзвенить дзвінок.
УЧИТЕЛЬКА. Хутенько всідайтеся. Приготуйте щоденники. Відповідатиме Аліна Диганич ( вчителька малювання). Так, що це тут намальовано, глечик чи кіт?
   Ви що, читати не вмієте? Там же написано: гусак.
   А тут що? (Показує чистого аркуша).
   Корова на траві пасеться.
   Де тут корова?
   Напаслась і пішла додому.
   А де трава?
   Корова спасла.
   Гм… А це що? (Показує чорного аркуша).
   На дні Чорного моря вночі.
   Майже квадрат Малевича. Талант! Сідай , генію Відповідає Діана Курта (вчителька світової літератури).
   Тобі, Діана, сподобалися дійові особи у вивченій пʼєсі?
   Дійові особи хороші, а пʼєса погана.
   Так вважаєш?.. Хто з літературних героїв побував на Місяці?
   … Баба-Яга.
   Гм… Зрештою, все може бути. А якби тобі запропонували зустрітися з кимось із письменників – живим чи померлим, - кого б ти вибрала?
   Звичайно, живого.
   А що напишуть на будинку нашого місцевого письменника через сто років?
   «Продається хата».
   Мабуть, твоя правда. Однак признайся мені: нащо ти вкрала з мого кабінету книжку «Пеппі Довгапанчоха»?
   Книжка так захопила мене, що я ненароком захопила книжку…
   Так, оцінку поставлю, коли книжку повернеш! Сідай. Відповідатиме                      Йолана Токар (вчителька біології).
   Скільки років твоїй сестричці?
   Два.
   Скільки в неї зубів?
   Не знаю, досі вона тільки дряпалась.
   А нащо людині зуби?
   Щоб часто боліли.
   Ну, про зуби з тебе зубами нічого не витягнеш… Яка тварина повзає на животі?
   Блоха.
   Дуже оригінальні знання! Ще й нестандартні до того ж! Ти, напевне, придумаєш навіть, як на око горобця від горобчихи відрізнити!
   Треба… застати, коли вони цвірінькають, і дивитись: хто з них скоріше замовкне, ото і є горобець.
   Ну й ну! А зайця від зайчихи?
   Їх потрібно… налякати!
   І що?
   Потім дивитись: якщо побіг – то заєць, якщо побігла – то зайчиха.
   Годі! Здаюсь! Але признайся, чому ти біології не вчиш.
   Бо в мене підручник з біології ще позаторішній. Знаєте, скільки за два роки всього помінялось!
   Авжеж, у собак повідростали крила, у вужів ноги. Сідай, такого бала, щоб твої знання оцінити, ще не придумали.Чорнак Михайло (заступник з НВР) до дошки.
   Чому не виконав домашнього завдання?
   Не був у школі.
   Це правда. Розказуй, де прогуляв цілий тиждень. Я вже думала, що ти помер.
   Добра з вас класна керівничка: геть і на похорон не прийшли.
   Припини смішки! У понеділок чому пропустив?
   Прийшов до школи. Під школою впав у калюжу. Вернувся додому. Штани мати випрала, а других у мене нема.
   У вівторок?
   Ішов до школи. Побачив у вашому дворі ваші джинси на шнурку й подумав: це ж і ви до школи не підете. То чого я маю йти?
   У середу?
   Мене возили до баби переляк викачувати.
   Який переляк?
   Ну, як я у вівторок до школи не пішов, то пішов до лісу. Там наступив на гадюку, а виявилося, що то гілляка.
   І що ж тут страшного?
   Те, що гілляка, яку я вхопив, щоб оборонитися, виявилася гадюкою.
   Оце то так! А в четвер?
   Був у баби на похороні.
   Михайле, схаменись, ти вже четверту бабу хорониш! Що це означає?
   Це означає, що… мій дід упʼяте буде женитися.
   У пʼятницю де був?
   То це вже й одного дня пропустити не можна?
   На сьогодні домашнього завдання чому не зробив? Одиниці хочеш?
   Не було коли. Брат із тюрми повернувся…
   Нема чого мене братом лякати! Сідай. Пʼять! Тобто… Я хотіла сказати… Після уроків напишеш пояснювальну записку директорові. Відповідатиме                            Алла Дудаш ( вчителька музики) .
   У мене є питання. Можна? Як писати романси?
   Романси? Візьмись за щось легше, за пісеньки, наприклад.
   А Моцарт у моєму віці симфонії писав.
   Але ж він не питався, як те робити.
   А правда, що геніальність – хвороба?
   Заспокойся, ти цілком здорова.
   Коли я грав на баяні, сусід нам стіну пробив.
   І даремно, тепер ще краще чутиме. І взагалі, нащо тобі музика? У тебе ж нема музичного слуху.
   Та ж я хочу грати, а не слухати.
   Ким твій батько працює?
   Солістом.
   У театрі чи філармонії?
   На консервному комбінаті. Овочі солить.
   А хтось у родині співає?
   Сестра. Але тоді я відчиняю вікно і стою коло нього.
   Нащо?
   Бо подумають, що я її бʼю.
   Добре, а зараз буде відповідати Тетяна Сідун (вчителька математики). Вона краще математику знає.
   Тетяно, ти сама розвʼязувала задачу?
   Ні, з двома невідомими.
   Їй смішки в голові! Два на два – скільки?
   А скільки вам треба?
   Тетяно, ми не на базарі! Два на два помнож!
   Забула калькулятора.
   Увімкни того, що на вʼязах маєш. Сьогодні ти зʼїв двоє яблук і завтра двоє. Скільки разом?
   Я яблук не їм.
   А що ти їси?
   Ковбасу. Сьогодні ти зʼїв два кружечки ковбаси і завтра два. Скільки разом?
   Я кружечками не їм.
   Чому?
   Батько з роботи кружечки не носить.
   А як носить?
   Кільцями.
   Гаразд. Сьогодні він приніс двоє кілець і завтра двоє…
   Він по двоє не носить.
   А по скільки?
   По пʼять.
   Хай так. Сьогодні пʼять і завтра пʼять – скільки буде?
   Сусіди кажуть: Десять років або « Мерседес».
   Здається, у тебе справді неабиякі здібності. Але навряд чи вони математичні. Їх оцінювати – не в моїй компетенції. Можеш бути вільний.                           Михайло Петрусь (вчитель фізики), виходь сюди.
   Чому ти так хвилюєшся? Боїшся моїх запитань?
   Та ні, боюся своїх відповідей.
   Скажи, чим напругу вимірюють.
   Цим, як його… Напруго… метром!
   Яка різниця між світлом і електрикою?
   За світло треба плитити, а за електрику – ні. Ой, навпаки! Чи…
   Поясни природу північного сяйва.
   … Забув.
   А ти знав?
   Знав, точно знав! А ви мене затуркали – і… і я все забув.
   Безумцю, згадай! Ти єдиний, хто знав природу північного сяйва, - і забув! Яка втрата для науки, тільки подумай!.. На затемнення Місяця вчора дивився?
   За якою програмою?
   Скажи хоча б, при якій температурі кипить вода.
   Ннне знаю… Але я знаю, що при сорока градусах вона перетворюється на горілку!
   Сідай на місце і напиши імена одинадцяти найвідоміших людей. Може хоч якусь оцінку зможу поставити. Що, уже?
   Десять написав, а прізвище воротаря не можу згадати.
   Футболіст є футболіст. Галина Бабинець (учителька історії), іди відповідати.
   Галю, що таке історія?
   Це роман, у який вірять.
   А що тоді роман?
   Це історія, у яку не вірять.
   Ти бач, а я й не знав. Ну, тепер згадай: у краєзнавчому музеї ми бачили мумію. Біля неї напис: 2500 р. до н. е. Що це означає?
   Це… номер автомобіля, що її переїхав.
   Гаразд, питатиму не про таке давнє. Де козаки здобули перемогу над московським військом?
   Здається, на… пʼятдесят пʼятій сторінці.
   Останнє питання: хто взяв Бастилію?
   Я… не брала, чесно! Не брала я!

Дзвенить дзвінок.
(Учні розбігаються. «Учитель» стоїть замислившись. Повз нього проходить «заступник директора»

   Михайло Юрійович, хоч вам поскаржуся. Спитав Галину Бабинець, хто взяв Бастилію, а вона в сльози: «Я не брала!»
   Та чого ви переживаєте? Це ж діти. Пограються й віддадуть, нікуди та бастилія не дінеться.

( «Заступник» віддаляється. Наближається «директор» із завгоспом. «Учитель» переймає її.)  

   Галино Іванівно, на уроці я спитала у Галини Бабинець, хто взяв Бастилію, вона в плач: «Я не брала!» Скаржуся завучеві, а вона заспокоює: «Це ж діти, пограються й віддадуть». От що ви на це скажете?
   Це в якому класі було?
   У девʼятому «Б».
   Та-а-к… Розумію вашу тривогу. Ці – не віддадуть. Що ж, будемо вживати заходів!
   Що маємо робити?
   (Завгосп). Та нащо так побиватись. Ось у кінці року зробимо інвентаризацію, спишемо ту бастилію та й по всьому.

Дзвінок. 
   Доброго дня, діти. Сідайте. Яке сьогодні число? Хто черговий? Кого немає в класі? Розкаже Віта Куруца (вчитель англійської мови). Але нехай спочатку признається, навіщо повиривала аркуші з підручника англійської мови?
   Щоб двічі одного не вчити.
   Якщо хоч раз вивчила, то скажи, що то за цифри під портретом відомого англійського письменника на двадцятій сторінці – її ти не встигла видерти.
   Це… номер його телефону.
—  Зрозуміло. Як по-англійськи правильно казати:  «принесіть нам води»?
    Може… «поведіть нас на водопій»?..
   Та-а-ак… з англійською у тебе глухо. Напевне, ти якусь іншу вчиш. Мову есперанто знаєш?
   … Трохи.
   Звідки?!
   Від… свого діда.
   А він звідки знає?!
   Він… там жив.
   Жив?! А чи знаєш ти, що країни такої нема?! Есперанто – це штучна мова! І все ж таки чому ти не вчиш англійської?!
   Батько каже, що мені й одної мови забагато, годі переслухати.
   Ну, я, на жаль, такого не скажу. Сядь тихенько й послухай, що люди розказують. Тетяна Сідун (вчитель хімії), до дошки.
   Таня, у тебе совість є? Ти знову спізнилась на перший урок!
   Це будильник… Він дзвонить тоді, як я сплю…
   Розкажи, що ти знаєш про хіміків ХVII століття.
   Вони всі… померли.
   А коли був кисень відкритий, знаєш?
   Ні…
   У 1771 році кисень відкрили.
   А до того люди чим дихали?
   Ой, через такі відповіді мені також дихати не дає. Сідай. Надія Левкулич (вчителька української мови), по-моєму, ще не відповідала.
   Надю, насамперед скажи, чому рідну мову ми називаємо материнською.
   Бо мати більше говорить, як батько.
   Мабуть, ти маєш рацію. Назви два займенники.
   Хто? Я?
   Молодець! Постав слово співак у множині.
   Хор.
   Яйце – якого роду?
   Невідомого.
   Чому?
   Ми ж не знаємо, хто з нього вилупиться: півник чи курочка.
   О! Це нова думка у філології! Що таке пряма мова?
   Це коли… кажуть правду.
   Придумай речення зі словами білий і синій.
   Під кущем біліло щось синє.
   Далі. Я перевірила твій твір. Він дуже гарний. А потім я прочитала точно такий самий у зошиті Марії Козел (інша вчителька української мови). Що я маю думати?
   Що в Марії теж дуже гарний твір.
   Гаразд, сідай. Попитаємо Марію.
   Маріє, як напишемо слово заряджена? З однією літерою Н чи двома?
   Якщо рушниця двостволка, то з двома, якщо одностволка, то з одним.
   «Кінь тягне воза» - активна чи пасивна форма?
   Активна.
   Як буде пасивна?
   «Віз тягне коня».
   Слово «штани» - однина чи множина?
   Вгорі однина, внизу двоїна.
   А якого роду?
   Спільного.
   З якої речі?
   Бо їх і чоловіки, й жінки вбирають.
   Нема слів!.. «Я красива» - можна визначити час?
   Можна. Минулий.
   Майбутній час дієслова люблю?
   Вийду заміж.
   Виходь! І всі виходьте!


Дзвінок. Всі виходять.

Комментариев нет:

Отправить комментарий