Виховний захід «Згадай, учителю, свої
шкільні роки».
Виходять ведучі.
— Ох, треба вітати наших наставників, а
всі найкращі слова уже сказані. Я вже й не знаю, що придумати.
— Ех, якби можна було зараз їм усім те
подарувати, чого вони собі хочуть!
— Хіба можуть усі хотіти чогось того
самого?
— Звісно, що ні. Старші, напевно, хотіли
б повернути молодість…
— Слухай, а давай повернемо! Повернемо
учнівські роки наших учителів!
— Цікаво, як ми можемо це зробити?
— А ми їх викличемо до дошки.
— Навіщо?
— Цікаве питання. Чого ми тут зібралися?
— Ну, щоб привітати зі святом учителів, а
водночас і самим трохи порозважатись. Хіба не так?
— Так, звичайно. Вчителі щодня
розважаються, викликаючи до дошки нас, а ми розважимо і себе, і їх, помінявшись
місцями.
— Так – так, послухаєм, що вони скажуть
на нашому місці.
— І поміркуємо,які оцінки могли б їм
поставити.
Лунає дзвінок. Ведучі ховаються. Учні
сідають за парти. Заходить учителька.
УЧИТЕЛЬКА.Так, дітки, повторимо, що ми
вчора вивчали, і покличемо відповідати (називається
імʼя вчительки початкових класів). До речі,Олю, чому ти запізнилася на
перший урок?
— Мама звеліла переходити дорогу тільки
після того, як проїде машина, а машини довго не було.
— А коли ти вспіла руки замурзати?
— Тоді, коли умивалась.
— Ну… Гаразд, Олю.
— Чому ти плачеш?
— Еге, як не буду плакати, ви мені
«двійку» поставите.
— Поки що ставити нема за що. Цікаво, як
батько сприйняв твій табель з такими низькими оцінками?
— Ой, дуже сердився! Ви краще обминайте
його десятою дорогою!
— Усе зрозуміло Що ж, сідай. Віта
Левкулич ( інша вчителька початкових класів)
до дошки.
— Віта, ти сьогодні така щаслива Можна
спитати, чому?
— Я була в зубного лікаря.
— Молодець! Полікувала зуби і радієш
Правда?
— Ні, я радію, що лікарки не було на
роботі, до Ужгорода поїхала.
— Тоді переходимо до уроку. За твір про
молоко я поставила Лешко Василю (вчитель
початкових класів) дуже низький бал, бо твір дуже маленький.
—
Та
я ж писав про згущене молоко!
— Можливо, можливо… Склади речення зі
словами вовк і заєць.
— Ну, зайцю, постривай!
— Жартуєш. Ти взагалі веселий. Кажуть, ти
листуєшся з африканською дівчинкою?
— Так.
— І що вона тобі пише про тамтешнє життя?
— Пише, що їдять банани і ходять голі.
— А ти їй про що пишеш?
— Про те, що якби ми їли банани, то теж
би голі ходили.
— Мабуть, ніякої оцінки ти сьогодні не
зробиш. Може, Оля Чорнак (вчителька
трудового навчання) буде відповідати як належить. Олю до дошки!
— Олю, може статися, що ти колись будеш
дружиною бізнесмена чи дипломата. Може, сама будеш бізнес-леді. Але може
трапитися й таке, що ти будеш прибиральницею в розкішному офісі. Скажи, яких
правил дотримуватимешся, витираючи пилюку?
— В офісі пилюку зі столу витирати не
можна!
— Чому?!
— Бо на ній може бути записаний чиїсь
номер телефону.
— Здається, прибиральниці з тебе не
вийде. Може, кухар? Ти вже варила вдома обід?
— Варила.
— І тобі дозволили його їсти?!
— Дозволили? Примусили!
— Так, надія вже є. Уяви, що ти працюєш у
ресторані. Як ти мірятимеш порції?
— Тим, що сидять біля вікна, сипатиму
більше.
— Нащо?
— Для реклами.
— А якщо клієнт знайде в супі ґудзика?
— Чемно подякую і скажу, що давно його
шукала.
— А якщо в ресторані заборонять брати
чайові?
— То й що? У раю теж були яблука заборонені, а Єва ж їх
їла.
— Може, в майбутньому тебе й чекають високі бали. Проте зараз… Можеш
сідати. Відповідатиме Василь Островський (вчитель
географії).
— Господи, зроби, щоб Лондон став
столицею Аргентини! Господи, зроби, щоб Лондон став столицею Аргентини!..
— А чому він має стати столицею
Аргентини?
— Бо я так написав в контрольній роботі…
— А про барометр написав? Ви ж купили
барометра. Задоволені?
— Дуже! Відколи він у нас, жодного дощу
не було. Ми всю картоплю сухенькою викопали і сіно покосили.
— Хоч якась користь… Що ти знаєш про
Панамський канал?
— Не знаю нічого. Наш телевізор цього
каналу не бере. Ми ж у яру живемо.
— Яку форму має Земля?
— Земля має форму глобуса.
— Цілком правильно. Поясни, чому в глобуса
похила вісь.
— Я… я не винен! Це Галя (директор школи) на перерві грала ним у
волейбол й зігнула.
— Де найбільша густота населення?
— В автобусі. У базарний день.
— Гм, знання – вражаючі. Ось тільки чи
справді це географія? Ідіть на перерву.
Дзвенить дзвінок.
УЧИТЕЛЬКА. Хутенько всідайтеся.
Приготуйте щоденники. Відповідатиме Аліна Диганич ( вчителька малювання). Так, що це тут намальовано, глечик чи кіт?
— Ви що, читати не вмієте? Там же
написано: гусак.
— А тут що? (Показує чистого аркуша).
— Корова на траві пасеться.
— Де тут корова?
— Напаслась і пішла додому.
— А де трава?
— Корова спасла.
— Гм… А це що? (Показує чорного аркуша).
— На дні Чорного моря вночі.
— Майже квадрат Малевича. Талант! Сідай ,
генію Відповідає Діана Курта (вчителька
світової літератури).
— Тобі, Діана, сподобалися дійові особи у
вивченій пʼєсі?
— Дійові особи хороші, а пʼєса погана.
— Так вважаєш?.. Хто з літературних
героїв побував на Місяці?
— … Баба-Яга.
— Гм… Зрештою, все може бути. А якби тобі
запропонували зустрітися з кимось із письменників – живим чи померлим, - кого б
ти вибрала?
— Звичайно, живого.
— А що напишуть на будинку нашого
місцевого письменника через сто років?
— «Продається хата».
— Мабуть, твоя правда. Однак признайся
мені: нащо ти вкрала з мого кабінету книжку «Пеппі Довгапанчоха»?
— Книжка так захопила мене, що я
ненароком захопила книжку…
— Так, оцінку поставлю, коли книжку
повернеш! Сідай. Відповідатиме Йолана Токар (вчителька біології).
— Скільки років твоїй сестричці?
— Два.
— Скільки в неї зубів?
— Не знаю, досі вона тільки дряпалась.
— А нащо людині зуби?
— Щоб часто боліли.
— Ну, про зуби з тебе зубами нічого не
витягнеш… Яка тварина повзає на животі?
— Блоха.
— Дуже оригінальні знання! Ще й
нестандартні до того ж! Ти, напевне, придумаєш навіть, як на око горобця від
горобчихи відрізнити!
— Треба… застати, коли вони цвірінькають,
і дивитись: хто з них скоріше замовкне, ото і є горобець.
— Ну й ну! А зайця від зайчихи?
— Їх потрібно… налякати!
— І що?
— Потім дивитись: якщо побіг – то заєць,
якщо побігла – то зайчиха.
— Годі! Здаюсь! Але признайся, чому ти
біології не вчиш.
— Бо в мене підручник з біології ще
позаторішній. Знаєте, скільки за два роки всього помінялось!
— Авжеж, у собак повідростали крила, у
вужів ноги. Сідай, такого бала, щоб твої знання оцінити, ще не придумали.Чорнак
Михайло (заступник з НВР) до дошки.
— Чому не виконав домашнього завдання?
— Не був у школі.
— Це правда. Розказуй, де прогуляв цілий
тиждень. Я вже думала, що ти помер.
— Добра з вас класна керівничка: геть і
на похорон не прийшли.
— Припини смішки! У понеділок чому
пропустив?
— Прийшов до школи. Під школою впав у
калюжу. Вернувся додому. Штани мати випрала, а других у мене нема.
— У вівторок?
— Ішов до школи. Побачив у вашому дворі
ваші джинси на шнурку й подумав: це ж і ви до школи не підете. То чого я маю
йти?
— У середу?
— Мене возили до баби переляк викачувати.
— Який переляк?
— Ну, як я у вівторок до школи не пішов,
то пішов до лісу. Там наступив на гадюку, а виявилося, що то гілляка.
— І що ж тут страшного?
— Те, що гілляка, яку я вхопив, щоб
оборонитися, виявилася гадюкою.
— Оце то так! А в четвер?
— Був у баби на похороні.
— Михайле, схаменись, ти вже четверту
бабу хорониш! Що це означає?
— Це означає, що… мій дід упʼяте буде
женитися.
— У пʼятницю де був?
— То це вже й одного дня пропустити не
можна?
— На сьогодні домашнього завдання чому не
зробив? Одиниці хочеш?
— Не було коли. Брат із тюрми повернувся…
— Нема чого мене братом лякати! Сідай.
Пʼять! Тобто… Я хотіла сказати… Після уроків напишеш пояснювальну записку
директорові. Відповідатиме Алла Дудаш ( вчителька музики) .
— У мене є питання. Можна? Як писати
романси?
— Романси? Візьмись за щось легше, за
пісеньки, наприклад.
— А Моцарт у моєму віці симфонії писав.
— Але ж він не питався, як те робити.
— А правда, що геніальність – хвороба?
— Заспокойся, ти цілком здорова.
— Коли я грав на баяні, сусід нам стіну
пробив.
— І даремно, тепер ще краще чутиме. І
взагалі, нащо тобі музика? У тебе ж нема музичного слуху.
— Та ж я хочу грати, а не слухати.
— Ким твій батько працює?
— Солістом.
— У театрі чи філармонії?
— На консервному комбінаті. Овочі солить.
— А хтось у родині співає?
— Сестра. Але тоді я відчиняю вікно і
стою коло нього.
— Нащо?
— Бо подумають, що я її бʼю.
— Добре, а зараз буде відповідати Тетяна
Сідун (вчителька математики). Вона
краще математику знає.
— Тетяно, ти сама розвʼязувала задачу?
— Ні, з двома невідомими.
— Їй смішки в голові! Два на два –
скільки?
— А скільки вам треба?
— Тетяно, ми не на базарі! Два на два
помнож!
— Забула калькулятора.
— Увімкни того, що на вʼязах маєш.
Сьогодні ти зʼїв двоє яблук і завтра двоє. Скільки разом?
— Я яблук не їм.
— А що ти їси?
— Ковбасу. Сьогодні ти зʼїв два кружечки
ковбаси і завтра два. Скільки разом?
— Я кружечками не їм.
— Чому?
— Батько з роботи кружечки не носить.
— А як носить?
— Кільцями.
— Гаразд. Сьогодні він приніс двоє кілець
і завтра двоє…
— Він по двоє не носить.
— А по скільки?
— По пʼять.
— Хай так. Сьогодні пʼять і завтра пʼять
– скільки буде?
— Сусіди кажуть: Десять років або «
Мерседес».
— Здається, у тебе справді неабиякі
здібності. Але навряд чи вони математичні. Їх оцінювати – не в моїй
компетенції. Можеш бути вільний. Михайло Петрусь (вчитель фізики), виходь сюди.
— Чому ти так хвилюєшся? Боїшся моїх
запитань?
— Та ні, боюся своїх відповідей.
— Скажи, чим напругу вимірюють.
— Цим, як його… Напруго… метром!
— Яка різниця між світлом і електрикою?
— За світло треба плитити, а за електрику
– ні. Ой, навпаки! Чи…
— Поясни природу північного сяйва.
— … Забув.
— А ти знав?
— Знав, точно знав! А ви мене затуркали –
і… і я все забув.
— Безумцю, згадай! Ти єдиний, хто знав
природу північного сяйва, - і забув! Яка втрата для науки, тільки подумай!.. На
затемнення Місяця вчора дивився?
— За якою програмою?
— Скажи хоча б, при якій температурі
кипить вода.
— Ннне знаю… Але я знаю, що при сорока
градусах вона перетворюється на горілку!
— Сідай на місце і напиши імена
одинадцяти найвідоміших людей. Може хоч якусь оцінку зможу поставити. Що, уже?
— Десять написав, а прізвище воротаря не
можу згадати.
— Футболіст є футболіст. Галина Бабинець (учителька історії), іди відповідати.
— Галю, що таке історія?
— Це роман, у який вірять.
— А що тоді роман?
— Це історія, у яку не вірять.
— Ти бач, а я й не знав. Ну, тепер
згадай: у краєзнавчому музеї ми бачили мумію. Біля неї напис: 2500 р. до н. е.
Що це означає?
— Це… номер автомобіля, що її переїхав.
— Гаразд, питатиму не про таке давнє. Де
козаки здобули перемогу над московським військом?
— Здається, на… пʼятдесят пʼятій
сторінці.
— Останнє питання: хто взяв Бастилію?
— Я… не брала, чесно! Не брала я!
Дзвенить дзвінок.
(Учні
розбігаються. «Учитель» стоїть замислившись. Повз нього проходить «заступник
директора»
— Михайло Юрійович, хоч вам поскаржуся.
Спитав Галину Бабинець, хто взяв Бастилію, а вона в сльози: «Я не брала!»
— Та чого ви переживаєте? Це ж діти.
Пограються й віддадуть, нікуди та бастилія не дінеться.
(
«Заступник» віддаляється. Наближається «директор» із завгоспом. «Учитель»
переймає її.)
— Галино Іванівно, на уроці я спитала у
Галини Бабинець, хто взяв Бастилію, вона в плач: «Я не брала!» Скаржуся
завучеві, а вона заспокоює: «Це ж діти, пограються й віддадуть». От що ви на це
скажете?
— Це в якому класі було?
— У девʼятому «Б».
— Та-а-к… Розумію вашу тривогу. Ці – не
віддадуть. Що ж, будемо вживати заходів!
— Що маємо робити?
— (Завгосп).
Та нащо так побиватись. Ось у
кінці року зробимо інвентаризацію, спишемо ту бастилію та й по всьому.
Дзвінок.
— Доброго дня, діти. Сідайте. Яке
сьогодні число? Хто черговий? Кого немає в класі? Розкаже Віта Куруца (вчитель англійської мови). Але нехай
спочатку признається, навіщо повиривала аркуші з підручника англійської мови?
— Щоб двічі одного не вчити.
— Якщо хоч раз вивчила, то скажи, що то
за цифри під портретом відомого англійського письменника на двадцятій сторінці
– її ти не встигла видерти.
— Це… номер його телефону.
—
Зрозуміло. Як по-англійськи правильно казати: «принесіть нам води»?
— Може… «поведіть нас на водопій»?..
— Та-а-ак… з англійською у тебе глухо.
Напевне, ти якусь іншу вчиш. Мову есперанто знаєш?
— … Трохи.
— Звідки?!
— Від… свого діда.
— А він звідки знає?!
— Він… там жив.
— Жив?! А чи знаєш ти, що країни такої
нема?! Есперанто – це штучна мова! І все ж таки чому ти не вчиш англійської?!
— Батько каже, що мені й одної мови
забагато, годі переслухати.
— Ну, я, на жаль, такого не скажу. Сядь
тихенько й послухай, що люди розказують. Тетяна Сідун (вчитель хімії), до
дошки.
— Таня, у тебе совість є? Ти знову
спізнилась на перший урок!
— Це будильник… Він дзвонить тоді, як я
сплю…
— Розкажи, що ти знаєш про хіміків ХVII століття.
— Вони всі… померли.
— А коли був кисень відкритий, знаєш?
— Ні…
— У 1771 році кисень відкрили.
— А до того люди чим дихали?
— Ой, через такі відповіді мені також
дихати не дає. Сідай. Надія Левкулич (вчителька
української мови), по-моєму, ще не відповідала.
— Надю, насамперед скажи, чому рідну мову
ми називаємо материнською.
— Бо мати більше говорить, як батько.
— Мабуть, ти маєш рацію. Назви два
займенники.
— Хто? Я?
— Молодець! Постав слово співак у
множині.
— Хор.
— Яйце – якого роду?
— Невідомого.
— Чому?
— Ми ж не знаємо, хто з нього вилупиться:
півник чи курочка.
— О! Це нова думка у філології! Що таке
пряма мова?
— Це коли… кажуть правду.
— Придумай речення зі словами білий і
синій.
— Під кущем біліло щось синє.
— Далі. Я перевірила твій твір. Він дуже
гарний. А потім я прочитала точно такий самий у зошиті Марії Козел (інша вчителька української мови). Що я
маю думати?
— Що в Марії теж дуже гарний твір.
— Гаразд, сідай. Попитаємо Марію.
— Маріє, як напишемо слово заряджена? З
однією літерою Н чи двома?
— Якщо рушниця двостволка, то з двома,
якщо одностволка, то з одним.
— «Кінь тягне воза» - активна чи пасивна
форма?
— Активна.
— Як буде пасивна?
— «Віз тягне коня».
— Слово «штани» - однина чи множина?
— Вгорі однина, внизу двоїна.
— А якого роду?
— Спільного.
— З якої речі?
— Бо їх і чоловіки, й жінки вбирають.
— Нема слів!.. «Я красива» - можна
визначити час?
— Можна. Минулий.
— Майбутній час дієслова люблю?
— Вийду заміж.
— Виходь! І всі виходьте!
Дзвінок. Всі виходять.
Комментариев нет:
Отправить комментарий